donderdag 9 april 2015

Digitaal tekenen in Photoshop

Digitaal tekenen in Photoshop

concept art, digitaal leren tekenen, digitaal tekenen, digitaal tekenen in Photoshop, digital art, game art, game art opleiding, tekenles,
De digitale tekenles gaat deze week van start. Om er zelf weer even in te komen heb heb ik deze ridderdame getekend. De houding heb ik overgenomen van een tekening van "Yong". De twee figuren naast elkaar geeft een leuk beeld van de verschillen.

Het zijn geen zusjes want hun gezichten zijn heel anders. Ook de bouw van het figuur is anders.

Ik gebruik lijnen in mijn schildering. Sommige digitale schilders houden daar niet van. Maar het is voor mij een manier om me over de vorm uit te spreken.
Later betrek ik sommige contouren in de schaduwen. De lichte kanten schilder ik over.

Schetsontwerp Yong
Tip: Een rechthoekige brush, zoals bijvoorbeeld 63 of 36, maakt het schilderen makkelijker. Probleem met de ronde brush is namelijk dat je geen strakke "kanten" krijgt zonder de brush te verkleinen. Alles wordt dan een beetje wollig of zoetig.

Tip: Overgangen zijn makkelijk te maken door vlakken te maken met sprongen in het kleurverloop. Je kunt ook de opacity hoger maken. Maar blijf in vlakken werken. Dus niet te veel haaltjes maken.

Wil je meedoen met een cursus digitaal tekenen van De tekenacademie? Nieuwe lessen staan gepland voor deze zomer op zaterdagochtenden.

www.detekenacademie.nl