donderdag 20 november 2014

Character design, digital art van Ariane

Op het ogenblik werk ik veel met Photoshop/digital painting.

Ik werk vooral uit mijn hoofd. referentiemateriaal gebruik ik vooral als mijn fantasie te kort schiet en als ik wil weten hoe iets in elkaar zit. Je ziet hier een digitaal werkstuk waar ik nu mee bezig ben. Ik werk zowel aan de tekening als aan de paintlaag.

Om zoiets te kunnen tekenen moet je je wel een beetje verdiepen in mechanische constructies en ook bijvoorbeeld hoe een slang er uit ziet. Wat voor kop die heeft en hoe de kop op het lijf zit.

Tip: Digitaal tekenen is super leuk om te doen als je tenminste niet teveel Photoshop-trucs gebruikt. Dan is de grap er al gauw af en raak je verstrikt in je eigen pogingen om snelle oplossingen te forceren.

Meer werk van mij en andere digital artists, zoals Joachim Brugman vind je op de site van De Ariane Fine Art Community: www.ariane-fine-art.com

Ben je geinteresseerd in het game art programma of wil je digitaal leren tekenen en schilderen in Photoshop?

Meer hierover vind je op de website van De tekenacademie:

Game art opleiding tekenen